Na szkoleniach z internetowego marketingu bardzo kilka miejsca poświęca się procesowi pozycjonowania stron www. Nic w tym zadziwiającego, ponieważ w opinii wielu fachowców z tej branży to w tej chwili ten proces uchodzi za najlepiej skuteczny, jeżeli chodzi o internetową reklamę. Skuteczność ta udokumentowana jest setkami tysięcy przykładów pozycjonowania stron www na konkretne frazy kluczowe. Daje to o wiele lepsze efekty niż reklama ogólna, która kierowana jest do wszystkich internautów – nawet tych niezainteresowanych konkretną ofertą.
Omawiając skuteczność tej metody warto początkowo mieć świadomość tego, czym jest to całe pozycjonowanie i na czym ono polega. W telegraficznym skrócie można opisać je jako funkcjonowania, których misją jest zamieszczenie danej strony www na w jaki sposób najwyższej pozycji w wynikach odnajdywania pod konkretne frazy kluczowe. Dzięki temu i wyznaczeniu konkretnych, wybranych słów zasadniczych, na witrynę w wielu przypadkach wchodzą tylko ci internauci, którzy są zainteresowani oferowaną przez nią tematyką. Pozycjonowanie daje możliwość więc w pewnym stopniu na targetowanie grup odbiorców. Takiej sposobności nie daje współcześnie prawie że żadna inna reklama internetowa (ma możliwość z wyjątkiem mailingu), co znaczy ogromną marketingową przewagę dla pozycjonowania. Skonkretyzowana grupa odbiorców to bowiem w praktyce gwarancja tego, że zyski z takiej strony będą się ciągle zwiększać. Pozycjonując stronę www posiadamy szansę większych uposażeń, znacznie powiększamy rentowność swojego interesu, a przy okazji stajemy się częścią internetowej społeczności webmasterskiej.
Autorem artykułu jest Polecana Firma.