Dużo osób ma wielkie obawy przed dodawaniem indywidualnej strony firmowej do darmowych katalogów, które dają taką sposobność. Obawa nie jest zasłużona w każdym przypadku, ponieważ istnieje wiele katalogów, które pomimo prywatnej darmowej dostępności charakteryzują się wyjątkowo wysoką jakością i nie przyjmują byle jakich witryn. Natomiast w przypadku stron firmowych warto celować w wykazy serwisów o bardziej zaostrzonej tematyczności – przykładem może być specjalny katalog firm, którzy przyjmuje jedynie witryny o charakterze firmowym, oficjalne serwisy, przez co daje gwarancję, że strona nie znajdzie się w jednym miejscu z typowymi spamówkami czy witrynami zapleczowymi.
Katalogowanie coraz w znaczącej liczbie przypadków zyskuje na znaczeniu teraz w przypadku stron firmowych, które pozycjonuje się w nieco ostrożniejszy sposób niż zwyczajne witryny. Pozycjoner musi szczególniej dbać bowiem o to, by witryna nie została zbanowana – a profesjonalny, zadbany i moderowany katalog firm jest jednym z miejsc, w które bezpiecznie można dodać link do strony firmowej i cieszyć się wyłącznie z pozytywnych efektów. Warto tutaj zaraz dodać, że takie katalogi przeprowadzane są w wielkiej części przypadków przez samych pozycjonerów, co zapewnia ich wysoką jakość pod kątem SEO: mają dodanych mnóstwo linków prowadzących do strony, są zoptymalizowane i dostosowane contentem do osobistej zawartości. Taki katalog firm to także w większości wypadków unikalna grafika, tematycznie dostosowana do katalogu. Dzięki temu zyskują obie strony – właściciel katalogu, ponieważ dostaje darmową zawartość, ale również właściciel strony, ponieważ ma możliwość otrzymania cennego linku.