Kiedy w gronie pozycjonerów na nowo rośnie dyskusja o tym, czy w tym momencie rynek SEO raczej upada czy też się wznosi, na świeczniku pojawia się kolejny problem związany z sensem obecności tak zwanych internetowych sklepów SEO. To rozwiązania przyniesione do Polski z Zachodu, które stwarza, że pozycjonowanie i usługi SEO stają się znacznie prostszymi, łatwiejszymi w realizacji i bardziej wyrachowanymi procesami. O racji bytu takich sklepów w dużej mierze decyduje na 100 procent zainteresowanie ze strony nabywców, które w przypadku polskiego rynku jest całkowicie spore. To jednakże z kolei oznacza, że powstaje coraz więcej sklepów tego typu i to niestety coraz najczęściej kompletnie nieprzygotowanych do tego, by wejść na rynek. W starciu z gigantami, działającymi tu już od wielu miesięcy, takie niezbyt duże projekty nie posiadają żadnych szans, chyba że zaoferują pozycjonowanie i usługi SEO stojące na wysokim poziomie i jednocześnie będące w stosunkowo niskiej, konkurencyjnej cenie. Spora większość pozycjonerów natomiast dosłownie i wówczas bardzo ostrożnie podchodzi do takich świeżaków, stawiając raczej na własne doświadczenie i własne zasoby niż na pozycjonowanie i grupa pksi pochodzące od zewnętrznego wykonawcy. Posiada to swoje usprawiedliwienie w coraz większej łapance Google, które stawia ogromnie wysokie wymagania dotyczące jakości samej strony oraz prowadzących do niej linków. Pozycjonerzy boją się ryzykować i nabywać linki, piramidy linków czy wpisy w prywatnych bazach od nieznanych sobie osób – chyba że mają swój jeden, sprawdzony i profesjonalny SEO sklep.