Artykuloo

Blog o promocji stron poprzez umiejętnie wykonaną reklamę

Pozycjonowanie vs. Adwords

Możliwość komentowania Pozycjonowanie vs. Adwords została wyłączona

Prawie każdy specjalista z zakresu SEO idealnie zdaje sobie sprawę z tego, że Google niezbyt przyjaznym okiem patrzy na wszelkie działania związanie z pozycjonowaniem strony. W naturalny sposób stanowią one bowiem konkurencję dla systemu reklamowego Google: Adwords i Adsense. Nie oznacza to jednak, że pozycjonowanie i usługi SEO są z tego względu w jakimś odwrocie. Wręcz inaczej, ponieważ im bardziej pracownicy amerykańskiego giganta starają się walczyć z branżą SEO, tym jest ona mocniejsza. Kluczową różnicą między pozycjonowaniem a systemem Adwords jest z pewnością cena oraz dodatkowo skuteczność obu metod. W niektórych przypadkach po prostu nie opłaca się wykupywać kampanii reklamowej w Google, ponieważ rywalizacja jest zbyt mała – równie doskonały efekt dadzą samo pozycjonowanie i siła linków, które czasem można przeprowadzić dosłownie własnymi siłami. Tyczy się to zwłaszcza zwyczajnych i niszowych fraz, które nie są oblegane przez konkurencję i których wypromowanie na czoło wyników odszukiwania jest zwłaszcza łatwe. W przypadku systemu Adwords warto się nim zainteresować, gdy mamy do czynienia z ogromną konkurencją na danym rynku albo gdy ceny za pozycjonowanie i usługi SEO znacznie przekraczają nasz planowany budżet. Wielką zaletą takiej reklamy jest jest stosunkowo wysoki czynnik kompresji, dzięki czemu posiadamy pewność, że naszą stronę odwiedzą tylko klienci zainteresowani daną usługą. Trzeba jednak uważać za nieetyczne działania konkurencji, która czasami specjalnie klika w reklamy Adwords, wyczerpując limit ustawiony w kampanii i generując nam wyższe koszty.

Comments are closed.