Prowadząc przedsiębiorstwo, wręcz bardzo niezbyt duże, w obecnych czasach nie możemy istnieć bez strony www. Potrzeba istnienia w sieci tyczy się już całej gospodarki, począwszy od wielkich korporacji, a skończywszy na nieznacznych jednoosobowych firmach usługowych. Można wręcz stwierdzić fakt, że niezbyt duże rodzinne przedsiębiorstwo tym bardziej potrzebuje promocji i dotarcia do potencjalnego klienta. Jakakolwiek forma promocji, czy to mała wizytówka w ogólnym portalu czy specjalistyczna strona internetowa, zwiększa naszą reklamę o wiele procent. Nie powinno się też pomijać faktu ekonomiczności tej inwestycji. O ile jesteśmy firmą startującą, dla której każda wydana złotówka się liczy, możemy skorzystać z bezpłatnych serwerów, darmowych stron czy również bezpłatnych wizytówek. Powinno się jednak pamiętać, że w sytuacji bezpłatnych albo nisko kosztowych portali, nasza obecność jest w większości sytuacji nieeksponowana, jest ułożona obok wielu firm, instytucji o podobnej działalności co my. Ważnym aspektem jest też pozycjonowanie strony w najpopularniejszych przeglądarkach dostępnych na rynku internetowym, gdyż nasz klient bardzo często poszukuje określonej słownej frazy usługi, produktu, który oferujemy.
Profesjonalne, płatne strony www posiadają tę przewagę nad darmowymi, że w ogromnej liczbie przypadków są niepowtarzalne, zbudowane specjalnie dla danej firmy, nawet wtedy gdy posiadają wspólny silnik (schemat). Jednakowo w jaki sposób z gazetą, czy innym produktem medialnym, liczy się pierwsza strona tak zwana startowa, to ona powinna przykuć naszą uwagę. Klient który ją odnajdzie, zazwyczaj otwiera wiele podobnych, niemniej jednak zagłębia się w treść jedynie jednej, dwóch. Warto mieć na uwadze, że pierwsze wrażenie jest bardzo istotne, jeśli będziemy posiadać błędy, brzydką szatę graficzną albo źle wykonaną technicznie stronę (rozszerzone obrazki, zła strona kodowa) to ewentualny klient raczej nie wybierze naszej usługi, bez względu na cenę produktu, czy usługi, jaki oferujemy, gdyż będzie się bał bubla. Powinnaś również wiedzieć dla jakiej grupy targetowej naszych klientów chcemy dotrzeć, gdyż przeciwnie będziemy przygotowywać stronę adresowaną dla młodzieży, inaczej dla osób starszych dokładnie tak samo jak inaczej dla klientów na produkty zwykłego użytku, a całkiem inaczej dla towarów niszowych częstokroć elitarnych, ekskluzywnych. Powinno się również pamiętać o dostępności naszego klienta do Internetu.
W Polsce nie każdy dysponuje szerokopasmowym łączem, a można by nawet śmiało stwierdzić, że tego typu łącze posiada mniejszość użytkowników Internetu. Dlatego przy tworzeniu strony www powinniśmy uwzględnić czy pragniemy sporo animacji, zdjęć, muzyki, która spowalnia łącze, czy także łatwą stronę informacyjną, która raczej jest nieciekawa dla oka, lecz prosta i szybka dla każdej osoby odbiorcy. Można bez wątpienia połączyć obie, zadając pytanie na stronie startowej, czy użytkownik chce oglądać naszą stronę w wersji html (prostej, informacyjnej) czy również we flash’u (animacji) , ale ze względu na cenę takie usługi oferują zazwyczaj duże przedsiębiorstwa. Jako przykład przedstawmy jednoosobowa firmę remontowo- budowlaną. Jej klientami są najczęściej osoby nie potrzebujące wykonywać wielkich inwestycji, dla których liczą się koszty, niemniej jednak które żądają poprawnie wykonanej, fachowej usługi. W chwili obecnej poleciłbym stronę internetową wykonaną w formie html’a z ewentualnymi małymi dodatkami flash’a. Powinien na niej znajdować się ewentualny cennik usług , a oprócz tego zdjęcia z realizacji wcześniejszych zamówień. Nikt nie będzie żądał od pojedynczego fachowca referencji z wielkich inwestycji, ale właściwie każdy chciałby spostrzec jak wygląda usługa którą oferuje.